La Picioru’ Porcului

Dacă tâmpitu’ ăla nu musca din măr, acum eram cu toţii-n paradis!

Circ in paine

Posted by joeindianu pe 30/06/2009

Motto: De luni m-am facut baiat cuminte dar duminicaaaaa…

 

Disclaimer: Supa de usturoi n-ai mancat, nici…nu stii ce-ai ratat.

 

De luni (ieri) am intrat la regim. Am gasit un pic de vointa intr-un sertar in care nu mai umblasem de mult si am luat-o si am folosit-o. Dar, (pentru ca mereu exista un dar) duminica am avut pofta de ceva special. La supa de usturoi ma gandesc inca de acum doi ani cand am mancat asa ceva cu un gust dumnezeiesc undeva in Bratislava. Asa ca inainte de marele regim (ciorba de varza, fructe, legume…daca nu mai scriu pe blog sa ma sunati sa va asigurati ca nu am lesinat din cauza anemiei🙂 ) am decis sa fac o nemaifacuta. Reteta bineinteles ca nu se gaseste pe net…nu se gaseste oricum ce cautam eu asa ca am combinat mai multe si sa vedem ce a iesit.

Va trebuie vreo 10 capatani de usturoi, o telina, o ceapa, 1 kg. de faina, un ou, sare, drojdie, smantana, patrunjel, cascaval si o mana buna…o sa intelegeti imediat de ce.

Farfurii comestibile:Picture 011

Inainte de toate va puneti si faceti o coca de paine: apa, sare , drojdie, un ou si cam jumatate de faina…nu ma intrebati cum pentru eu nu stiu sa fac paine..la aceasta reteta am fost asistat de o incantatoare prezenta feminina. Cert este ca va iese un aluat din toate ingredientele astea in care mai puneti niste faina (ce praf sunt nu stiu nici paine sa fac) si mai framantati pana…nu stiu ce se intampla…sincer …ca eu eram la calculator. Ce va iese acolo impartiti in 3 bucati, modeland fiecare bucata in forma (si marimea) unei chifle (din aia din comert) si le lasati intr-un vas, la temperatura camerei, sa creasca. Fara mana priceputei si incantatoarei prezente femenine mancam ca oamenii normali din blide de sticla.Picture 019

Cand bucatile de coca au crescut cam cat o palma (palma antrenorului de rugby nu a manichiuristei)  le bagati la cuptorul incins inainte si le lasati sa se coaca mai intai mai jos (se coc in interior) pentru ca spre final sa le lasati numai sus(pe sertarul cel mai de sus al cuptorului) ca sa se faca la exterior si sa se intareasca, coaja. Asta e foarte important pentru ca daca nu va iese o coaja tare nu ati facut nimic si (v-)ati framantat degeaba.

Pentru supa luati jumatate de telina (care ar fi bine sa fie cat mai mica) si ceapa (tot mica) taiata jumatate si le puneti la fiert in vreo 4 litri de apa. Le lasati sa fiarba pana telina este aproape moale apoi le scoateti. In tot acest timp va puneti pe curatat usturoiul (la care o sa curatati de o sa va iasa ochii) si apoi il taiati. Eu l-am taiat felii pentru ca am o razatoare buna si a mers repede, voi puteti sa il taiati cum vreti voi important fiind sa nu fie bucatile prea mici astfel incat sa se simta in supa.

Cand e telina aproape moale o scoateti si pe dansa si pe d-soara ceapa si faramitati in apa jumatate de cub de knorr de vita apoi puneti usturoiul. Adaugati un pic de cimbru, sare, piper, un ardei iute maruntit si le lasati pe toate sa se cunoasca intre ele vreo 20 de minute la foc moderat. Trei tigari mai tarziu miroase bine in bucatarie. Asta e momentu in care intra in scena smantana (smantana luata la vrac d-aia de nu cade de pe lingura) din care punem vreo 3 linguri ca sa dea un gust mai bogat (” da’ nu ai spus tu ca oamenii bogati nu sunt neaparat mai buni?”) licorii imbietoare care se petrece acolo. Se mai lasa exact jumatate de minut sa fiarba apoi se stinge. Taiati patrunjelul foarte marunt si il puneti deasupra si ii puneti un capac.

Cum se mananca:Picture 023

Aici incepe partea care mie se pare cea mai tare. Se ia painea care inca mai e calda si i se taie un capac cat mai mic. Se scobeste tot miezul iar pe fund se aseaza cateva felii de cascaval peste care se pune supa fierbinte. Supa fierbinte o sa inmoaie miezul care a ramas si o sa topeasca cascavalul dand o consistenta deosebita. Mirosul de paine de casa o sa completeze foarte bine mirosul de usturoi. Aburii de la painea calda si de la supa o sa va ameteasca simturile si o sa va Picture 025imbie sa mancati si a-2-a portie. Mi se pare geniala combinatia si nu cred ca o sa regretati ca ati incercat. Nu am mancat singur (deci nu ma laud singur), incantatoarea prezenta feminina care m-a asistat si la mancat declarandu-se extrem de multumita…de supa.. :)!Picture 031

 

 

In acest post mi-am abtinut orice comparatii (canibalice, zoofilice, sexuale) si am incercat o descriere cat mai „inmiresmata” pentru a ma ridica la inaltimea pretentiilor literaro-culinare si imaginativo-gustative a domnisoarei Oproiu Monica care m-a mustrat pentru stilul meu „smuls”. Sper ca nu te-am dezamgit Monica. Va multumim pentru vizionare.

Va doresc pofta multa si jos regimul…alimentar!

5 Răspunsuri to “Circ in paine”

  1. ill bill said

    pai si ia zi joe … se mananca si farfuria,ca nu inteleg… ?

  2. Monica said

    Da, Bogdan, prezentarea retetei asteia a sunat muuult mai bine decat cele in stilul „smuls”. Si pare comestibila, desi nu garantez ca o voi incerca. Oricum, mersi ca ai tinut cont de „pretentiile” mele.

  3. zambaricea said

    Nu-mi place mie usturoiul, dar arata super painea aia! Felicitari incantatoarei, mirificei si inegalabilei prezente feminine!

Lasă un răspuns

 
