La Picioru’ Porcului

Dacă tâmpitu’ ăla nu musca din măr, acum eram cu toţii-n paradis!

Double trouble

Posted by joeindianu pe 16/07/2009

Motto: Lupu da jos burta da’ naravul ba…

 

Disclaimer: Two for the money!

Dupa doua saptamani de cura tinuta cu mare strictete in care am dat jos 10 kile am hotarat sa pun picioru-n prag. Asa nu se mai poate. Pe toata perioada regimului am vizionat cate o reteta pe zi ca sa imi testez limetele (am fost un fel de Rambo cand e torturat), slava domnului ca oamenii nu sunt prea inspirati in ultima vreme. Dar, cum am terminat cu regimul de vreo 3 zile, m-am gandit sa (…nu, nu sa pun la loc ce-am dat jos, guri rele ce sunteti) sa vad daca nu am uitat sa gatesc si sa prepar ceva usor fara multe calorii care sa nu ingrase…asa ca am preparat paine si prajitura…totally light…Picture 033

Paine umpluta:

Am pus intr-un castron mare 500g de faina, un plic de drojdie uscata, o lingurita de sare, o lingura de zahar si 250-300 ml apa calduta (atat cat va da radetul)………pana aici spune la carte, de aici intru eu…………. peste care am adaugat un cioc de rozmarin pentru un gust nobil, un varf de cimbru uscat pentru patrunzime si o suflare de oregano pentru diversitate culturala. Si da-i si lupta zi de vara pana-n seara…si m-am pus pe framantat. Pe mine ma framantau gandurile eu il framantam pe aluat. Apoi am realizat ca ma doare mana…doar pentru o secunda tacura tunurile de la Navarone….ca Picture 037eu am si schimbat mana si am framanatat…20 de minute in continuu (pentru cine a mai facut asta o sa stie ca nu e putin si nici usor), ca doar asa scria la carte…dar cred ca acolo au facut misto de mine. Apoi l-am lasat sa se odihneasca la dospit…vre-o ora, acoperit cu un prosop. A crescut intr-o ora cat altii in zece asa ca am pus facaletu pe el si l-am intins intr-un blat gros cam de un centimetru. Apoi sa vezi dezmat anti-regim: caiser, sunca, teleama de vaca sarata(branza nu vaca mah!)(sa o scurgeti inainte – branza nu vaca mah!) si cascaval ras pe razatoarea mare sa acopere toata treaba la  fel cum acopera si Savana. Cascavalul acopera…vino si descopera.Picture 041

Dupa acest scurt moment publicitar am acoperit cu cealalta parte de aluat si i-am dat o relativa forma de paine si l-am lasat sa se odihneasca inca o ora ca doar avea burta plina. Dupa o ora l-am uns cu un albus amestecat cu Picture 067lapte si i-am presarat oregano si cimbru pe deasupra si l-am lasat in grija cuptorului alte 40 de minute. Vedeti si voi ce a iesit.Picture 074

 

 

 

 

 

 

Prajitura cu visine a la eu:

Picture 044Cu maiestria dobandita odata cu cumpararea mixerului am batut spuma 8 albusuri de ou. Am adaugat 200g zahar si un pliculet de zahar vanilat si am mai mixat putin. Am adaugat apoi cele opt galbenusuri batute un pic inainte. Am poluat torential 300g de faina amestecate cu un plic de praf de copt si am amestecat dupa cum se stie de jos in sus ca sa nu se lase. Am tapetat o tava cu ulei si faina si am turnat  tot amalgamul acolo. Acum vine partea grea…visinele. Visinele curatate de samburi si lasate cu zahar cu o zi inainte puse dupa un aranjament care mi-a venit ad-hoc. Intotdeauna mi-a displacut proportia coca – visine din aceasta prajitura asa ca am decis sa schimb un pic lumea. Asa ca am inceput sa pun visine: doua una peste alta in acelasi loc. Succes garantat! Am dat- o la cuptor 40Picture 047 de minute. S-a umflat ca o glezna scrantita. Cat se cocea am preparat toppingul: am topit doua ciocolate (una neagra si una cu lapte) intr-o oala pusa pe baie de aburi (o oala pusa desupra unei alte oale in care fierbe apa). Cand s-au topit bine de tot am adaugat un galbenus si cateva linguri de smantana dulce. Am mai lasat un pic si am stins focul. Am scos prajitura din cuptor si am pus pestea ea restul de visine (destul de multe) peste care am turnat intr-un ornament Picture 058sauvage (adica total aiurea) ciocolata. Daca forta este cu voi va recomand sa o lasati sa se raceasca si apoi sa o dati o noapte la frigider si apoi sa o mancati. Nu o sa regretati. Grabiti-va sa o faceti ca in curand dispar visinele.                                                                                                                Picture 061

 

 

 

 

 

 

P.S.: Se termina mult mai repede decat se gateste, so try it at home. Sa aveti mancare la pofta.

3 Răspunsuri to “Double trouble”

  1. Al said

    sa inteleg ca te inspiri din retetele altora? macar puteai sa dai trimiteri……you dissapoint people!

    • joeindianu said

      Trupa The Amsterdams a spus de curand intr-un interviu: „copiem pentru ca altfel nu am sti sa cream nou”…se aplica si aici.🙂

  2. Violet said

    saru-mana de retea de prajitura cu visine. do u take requests?
    ce imi faci bun sapt viitoare? u promised u’d cook for me :p

Lasă un răspuns

 
