La Picioru’ Porcului

Dacă tâmpitu’ ăla nu musca din măr, acum eram cu toţii-n paradis!

To TORTure or not to TORTure ep.2

Posted by joeindianu pe 16/03/2010

Motto: Episodul doi: Razbunarea Capsunii

 

Disclaimer: Un tort si o toarta stateau. Ea(razand infundat): Ti-a iesit o capsuna…  El(suparat): Si ce frisca mea te uiti asa?

Oamnii isi marcheaza trecerea timpului prin evenimente importante. Mereu o sa auzi chestii de genu: „moama a trecut deja un an? parca ieri faceam….etc.” ….ce faceati voi acolo. A mai trecut un an. Stiu asta pentru ca pe 10 martie minunata prezenta feminina ce imi indulceste zilele dupa ce mi le face amare, din viata mea a mai pus un an pe ea. Drept urmare m-am gandit sa ii produc ceva care sa o ajute sa puna si altceva pe ea.

Nu este nimic mai personal ca un cadou facut. Dar daca respectivul cadou e facut cu zahar, frisca si capsuni atunci e si mai bine. Ca de obicei am luat cate ceva de la vreo 7 -8 retete am adaugat ceva de la mine si a iesit bun-bun.

Dar sa incepem:

Pentru blat: se bat 6 albusuri spuma marii si apoi se mai bat putin cu vreo 6 linguri de zahar. Se inglobeaza si galbenusurile (amestecand incet de sus in jos ca sa nu se lase compozitia), apoi se adauga pe rand, 6 linguri de faina care se inglobeaza cu lingura. Se pune toata treaba intr-o forma de tort(daca nu aveti merge si ceva rotund pur si simplu – olita de noapte sau cauciuc de bicicleta) mazgalita cu ceva hartie de copt sau faina. Se baga in cuptorul incins in prealabil si se lasa acolo pana se coace. Va dati voi seama cand e gata! Nota: daca iese fum negru din cuptor l-ati lasat prea mult!

Pentru creme:

Crema de piersici:

Se bat 300 de ml de lapte cu doua plicuri de frisca apoi adaugam 150 g de zahar (pudra daca aveti, ca se dizolva mai usor) si se lasa sa se odihneasca la racoare in frigider. Luam un borcan de compot de piersici (eu am avut unul cu piersici productie proprie, teribil de aromate – ultimul as dori sa mentionez!!!), se scot fructele din el si se lasa la scurs. Dupa ce s-au scurs se taie cubulete. Aveti grija…daca respectivele cubulete sunt prea mici riscati sa nu se simta. Zeama de la compot se pune la incalzit impreuna cu doua plicuri de gelatina si se lasa sa se incalzeasca. Atentie sa nu dea in clocot ca se strica gelatina. Cand s-a topit se pune peste piersicile taiate apoi se adauga frisca. Se amesteca de sus in jos sa nu cada fructele la fund. Va apucati repejor de crema a-2-a.

Crema de capsuni:

Aici sa vezi balamuc. Faceti o frisca si pentru asta (300ml lapte si doua plicuri de frisca plus un plic de zahar vanilat) si o dati la cutor sa nu se inmoaie. Va trebuie cam 700g de capsuni pe care le taiati in patru apoi puneti peste ele cam 220 de grame de zahar tos sau pudra (din nou, se dizolva mai usor) si le bleduiti pana le ia dracu. In 150 de ml de apa descompuneti 2 plicuri de gelatina si puneti putin pe foc. Turnati compozitia obtinuta peste sosul de capsuni apoi adaugati o lingurita de margarina sa ingroase bine toata treaba. la sfarsit puneti frisca si amestecati pana o inglobati pe toata.

Final Stage:

Insiropati blatul (pe care l-ati taiat in doua,nu?) cu 300 ml d apa in care se dizolva cam 120 g de zahar si o esenta de rom pentru savoare. Il insiropati dupa ochi dar aveti grija sa nu puneti prea mult ca altfel o s il mancati cu cana.

Asezati primul blat, apoi crema de piersici, apoi crema de capsuni apoi al doilea blat, apoi iar crema de capsuni, ornati cu cateva capsuni si vreo 2-3 kiwi…dupa cum va duce capu si e aproape gata. Eu am incercat sa fac o inimioara din capsuni ca sa para mai sentimental asa si a fost atat de stilizata incat nici eu nu am recunscut-o de inimioara, da mi-a fost lene sa il refac. Sarbatorita s-a prins si pana la urma asta conteaza. La sfarsit, dizolvati in 250 de ml de apa pusi pe foc un plic de gelatina rosie si 2 linguri de zahar. Turnati pe tort si pe tot blatul de la bucatarie (radeti voi dar sa vedeti ce o sa rad eu cand o sa incercati) si e gata. E de preferat sa il dati la frigider o seara (sau sa il lasati pe bancheta din spate a masinii cum am facut eu) si cam asta e tot. Va mai dau un sfat. Chiar daca aduceti tortul in forma de tort in care l-ati asamblat ar trebui sa mentionati ca este facut de voi altfel nimeni nu se va prinde si se vor uita la voi cu niste ochi goi si tampi. Si daca nici atunci nu o sa va creada (happened to me)…well…insistati…se prind ei pana la urma. Data viitoare cand o sa mai fac un tort o sa am grija sa las o imperfectiune macar in decor sa se prinda lumea. A fost apreciat si bun. De retinut.

 

Va doresc tot binele din lume chiar daca mie imi ramane mai putin.

Un răspuns to “To TORTure or not to TORTure ep.2”

  1. Kitty said

    Ha ha..f tare…Brenda de ce nu mi a zis de tooort? o omor

Lasă un răspuns

 
