La Picioru’ Porcului

Dacă tâmpitu’ ăla nu musca din măr, acum eram cu toţii-n paradis!

Specialitate elvetiana: Rösti

Posted by joeindianu pe 18/07/2009

Motto: Deci astia nu se pricep doar la ceasuri, ciocolata si bani, nu?

 

Disclaimer:  Daca pui ciocolata peste un ceas si garnisesti cu bani iese: Rösti!

 Rösti (roesti si se pronunta rushti) e o mancare elvetiană despre care se spune că ar fi aparut în Berna undeva in secolul 15. La inceput era doar din cartofi iar multi considera acea reteta a fi adevarata mancare traditionala elvetiana (eu pana azi credeam ca e ciocolata). Eu fiind un om modern intr-o societate de moda veche…sau invers…am ales sa prepar reteta pe care patina timpului este mult mai vizibila asa ca mi-a iesit urmatoarea chestie (desigur cu cateva adaugiri proprii):Picture 015

Dragi copii, treaba e simpla, pentru 4 portii se folosesc 3 cartofi maricei, 3 morcovi, 3 cepe (si ele maricele) si 3 ardei potriviti (mereu mi-am dorit sa ajung sa folosesc cuvantu asta pentru ca este un cuvant enervant prin cat de vag poate fi si astazi am ajuns si eu in sfarsit sa ii enervez pe altii 🙂 ). Se dau toate prin razatoarea mare se adauga sare si se lasa vreo 20 de minute. La sfarsitul celor 20 de minute se storc (dar nu de tot) de suplimentul de zeama si se lasa in strecuratoare. Se incinge o tigaie in care se arunca cateva (mai multe asa ca am auzit ca, colesterolul face bine la inima) bucatele de kaiser cu ceva grasime care se lasa sa se rumeneasca si sa-si lase grasimea care o sa dea o savoare speciala legumelor. Cand s-a rumenit un pic kaiserul puneti peste legume oregano, boia iute, piper si cimbru si amestecati bine dupa care le puneti Picture 018in tigaie intr-un strat gros cam de 2 cm si le lasati sa se faca in voie. Dupa 5 minute puneti un capac si le mai lasati inca 5 min maxim. Focul sa nu fie prea iute ca altfel se ard. Acum vine smecheria: felul in care se intoarce. Deasupra tigaii fie puneti o tigaie la fel, fie o farfurie si intoarceti ca pe clatita. Daca e tigaie o puneti pe foc, daca e farfurie  transferati placinta cu fata prajita in sus in tigaie. Ideea e sa o intoarceti fara sa ii stricati forma. Dupa ce ati intors-o va apucati de sos: cateva linguri de samntana dulce, un pic de mustar, oregano, cimbru, boia iute si rozmarin. Amestecati bine. O lasati si pe parteaPicture 007 cealalta vreo 10 minute (dupa ceasul elvetian) dupa care o intoarceti de tot (dupa modalitatea de mai sus) pe o farfurie. Radeti cascaval – o sa se topeasca ca o ciocolata elvetiana –  (sau parmezan dar recomand cascavalul pentru ca nu isi imprima asa tare gustul) apoi turnati sosul si impaturiti de la jumate. Se mananca calda. Eu m-am dus pana la calculator si s-a mancat, nu calda ci singura…e un mister.  E o chestie usuara si delicioasa. Sa aveti Picture 014pohta.

2 răspunsuri to “Specialitate elvetiana: Rösti”

  1. Dan said

    Pai da… la asa prezentatiune, asa pohta 🙂
    Abia astept sa prestez reteta asta.
    Mare multamita pentru recomandare! 🙂

Lasă un comentariu